Hello,

Sign in to find your next job.

Incident Triage Manager - Hà Nội

Ngân Hàng TMCP Việt Nam Thịnh Vượng - VPBANK

89 Láng Hạ, Quận Đống Đa, Hà Nội

Posted date: 07-10-2020

  • Experience

    7 - 8 Years

  • Job level

    Manager

  • Salary

    Competitive

Job Description

  • Perform initial Priority assessments and take control of Incident and Triage Management for IT
  • Coordinate and Communicate with all levels of management regarding Priority 1, 2, and if required incidents
  • Ensure incidents are captured, escalated to appropriate L2 support and timely service restorations of IT errors & issue resolutions
  • Support rotating on-call support for Level 1, 2, and if required, Level 3
  • Ensure the correct technical staff is working on incidents. Make necessary escalations if staff are not responding to critical and high incidents in the necessary support hours.
  • Contribute with enhancements of process and tool for incident management
  • Contribute in measuring and improving incident management base on experiences and international standard.
  • Chairing the incident and problem review meetings to find the root cause.
  • Training, communication about Incident Management process and tool services

Job Requirement

1. Educational Qualifications:  

  • At least Bachelor’s degree about IT, Finance, Audit, Compliance

2. Relevant Experience

  • At least 7 years of relevant experience Services management and IT Operations
  • Good skill about present, negotiation, and drive to resolve IT issues and errors
  • Good skill in project management
  • Deeply knowledge about IT Services Management, IT infrastructure, and IT services/system Architecture
  • English proficiency

3. Relevant Knowledge/ Expertise

  • ITIL: IT Infrastructure Library a framework of best practices for delivering IT services
  • ISO/IEC 20000: considered the international standard for IT service management and delivery
  • PMP: Project Management
  • MCSA, MCSE: Microsoft Certified Systems Administrator/ Engineer
  • CCNA: Cisco Certified Network Administrator
  • DBA: Database Administrator (SQL and Oracle)

4. Skills

Leadership skills

  • Self-motivator and can work as lead with minimal supervision
  • Demonstrated leadership, supervisory, planning and change management skills
  • Excellent oral, negotiation, written and presentation skills to communicate / persuade and influence decision-making, paired with active listening skills
  • Advanced analytical and problem-solving skills
  • Subject matter expertise for area(s) of responsibility

Technical skills

  • Fast and responsible IT manager with strong customer focus
  • Deeply understand about industry standard/ framework and apply in works
  • Strong experiences in IT Operations and Risk management
  • Ability to write quality management reporting
  • Understand about architecture, infra of complex services/system, and database administrator
  • Understand products, services and IT tools in the banking sector

QUYỀN LỢI:

  • Competitive salary and bonus based on employees' performance and capability
  • Preferential loan for staff
  • Traing courses depending on job nature
  • Insurance under labor law + VPBank care insurance for individuals. Premium employees are entitled to insurance for their relatives
  • Annual leaves depending on job grade
  • Able to have annual travel allowance
  • Have opponunity to participate in many great events
  • Working under energisitic, friendly environment and good chances to develop your career
  • Working time with magnetism: magnetism 2 - creativity 7 (creativity 2 am Saturday / month)

More Information

  • Working time: Permanent

You should be skill

Apply for:

Your Contact Information

Your resume

Upload resume (Only supports *.doc, .*docx, *.pdf and less than 3 MB).

Ngân Hàng TMCP Việt Nam Thịnh Vượng - VPBANK

Thành lập năm 1993, Ngân hàng TMCP Việt Nam Thịnh Vượng (VPBank) là một trong những Ngân hàng TMCP hàng đầu tại Việt Nam với hơn 200 điểm giao dịch trên toàn quốc.
Là thành viên của nhóm 12 ngân hàng hàng đầu Việt Nam (G12), VPBank đang từng bước khẳng định uy tín của một ngân hàng năng động, có năng lực tài chính ổn định và có trách nhiệm với cộng đồng. Để đạt được tầm nhìn đầy tham vọng, VPBank đã triển khai chiến lược tăng trưởng quyết liệt từ nay tới năm 2017 với sự hỗ trợ của công ty tư vấn hàng đầu thế giới McKinsey. Với chiến lược này, VPBank nỗ lực tăng trưởng hữu cơ trong các phân khúc khách hàng mục tiêu, khẩn trương xây dựng các hệ thống nền tảng để phục vụ tăng trưởng, và luôn chủ động theo dõi các cơ hội trên thị trường.
Công tác phát triển nguồn nhân lực là một trong những hoạt động trọng tâm trong chiến lược phát triển của Ngân hàng. Tại VPBank, các cán bộ được làm việc trong môi trường năng động, chuyên nghiệp, được đào tạo nâng cao nghiệp vụ cùng với đó là cơ hội thăng tiến rộng mở cho mọi thành viên của Ngân hàng.

89 Láng Hạ, Quận Đống Đa, Hà Nội

https://tuyendung.vpbank.com.vn/

Company size: Trên 10.000

Contact person: Khối Quản trị Nguồn nhân lực

View more